Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

GetLostLake

Av Dahlberg - 2 juli 2009 08:15



I tisdags åkte jag och barnen ut till mamma i Sticksjö. Även Iréne och Lizette kom och hälsade på. Vi badade, det var så varmt så man blev knappt avsvalkad! Jag tror minst 25°. Lizzan badade för första gången, det var lite läskigt tyckte hon.

Sen åt vi en supergod sallad, mums! Det var ju stekhett så vi tog fram uteduschen, jag vill oxå ha en sån hemma. Lite enklare än pool ibland.

Farmor o Lizzan åkte hem och vi var kvar. Vi cyklade ner till badet vid 19.30 och tog ett kvällsdopp, underbart!Barnen lekte med allt möjligt, mest var de nog upp i "kontoret" där trivs de :) Det är eg. gästrummet men det har blivit deras kontor nu.


Mamma och jag fick mycket tid att prata ensamma, det är inte ofta! Det kändes skönt att få prata ut om allt möjligt. Lite vin blev det oxå, och tårar.

På natten trängdes mamma och barnen i dubbelsängen och jag sov i kontoret :) Mamma o jag vaknade först och åt frukost på trappen för där var det skönt i solen! Senare åkte vi för att bada i Väringsbricka, men se det gillade inte Jonna & Jeppe! Det var för grunt och dyig botten... de bara längtade till "Sticksjöbadet".  Vi åkte därifrån till Kägleholms ruin och det var spännande! Vi fikade och lekte runt där en stund, då blev barnen glada igen.


Ja, så åkte vi hem till mor och plockade ihop våra grejer och drog hemåt. Stannade till vid Markos hus, där satt Anneli och solade så vi pratade en stund. Väl hemma hade Henrik maten klar :)


Vi var helt slut alla tre, så idag (torsdag) får bli en lugn dag! Jag ska bara till frisören och prova en peruk...

 
 
Ingen bild

Syrran

2 juli 2009 11:35

Jag tog ett dopp i min "enorma" pool när ni åkt. Där var det visserligen grunt, men ingen dy på botten ;-)
Ha en skön dag i solen!!

 
Anna

Anna

2 juli 2009 16:23

Låter som en härlig utflykt, det är bara att passa på nu när sommaren är här! Kram Anna, som fick för sej att baka matbröd i värmen, det är ju så gott. Till det blir det en tonfisk-sallad!

http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

2 juli 2009 19:37

Låter som underbara dagar hos lilla mamma :)
Massor av härliga utflykter och små äventyr
Du skriver alltid så fint om vad ni hittar på och du skriver med sån glädje att man blir varm i hjärtat
Och när du skriver om tråkigheter så blöder det lite i hjärtat
Man är verkligen berörd av dig
Kram Jenny

 
Ingen bild

HideyoshiKetill

30 januari 2017 10:16

Oh my goodness! an amazing article dude. Thank you However I am experiencing issue with ur rss. Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anyone getting identical rss problem? Anyone who knows kindly respond. Thnkx
http://www.palmettoparent.com/User-Profile/userId/49485.aspx
http://www.cosm.co.nz/community/profile/louisemarshall/about
https://slides.com/louisemarshall
https://www.zotero.org/louismarshall
https://www.openstreetmap.org/user/LouiseMarshall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dahlberg - 29 november 2009 08:22

Den finaste av alla har nu lämnat oss.  Tack alla ni som stöttat och hjälpt Victoria under denna svarta period. Jag vet att ni betytt väldigt mycket för henne.   /Henrik ...

Av Dahlberg - 20 november 2009 18:02

  Hej allihop! Jag har haft det väldigt jobbigt med andningen, hosta och orken en tid nu. Har mest bara legat hela dagarna. Jag har pratat med min sköterska och läkare och det är lite grejer på gång. Jag skriver mer en annan dag.   Kram p...

Av Dahlberg - 11 november 2009 08:34

  Idag ska jag träffa min vän Anna från Cancerforumet, vi ska ses i Tuna Park. Det blir lika långt för oss att åka så det passar bra. Jag ska åka tåg och det var länge sen! Det är ett byte, men det ska jag väl klara av. Mamma kommer hit och kör mig...

Av Dahlberg - 10 november 2009 22:30

  Jag var på utvecklingssamtal med Jonna imorse, det gick bra! Det är ju alltid skönt att höra även om man vet ungefär hur de ligger till. Fröknarna bryr sig mycket om oss, håller ett öga på hur Jonna mår och frågar hur vi har det hemma och så. Kän...

Av Dahlberg - 9 november 2009 10:27

Jag fick så ont i magen i fredagskväll och det höll i sig hela helgen. Nu är det bättre, men inte bra. Jag dessutom varit så trött, sovit flera gånger och knappt orkat stå på benen. Tur att jag har Henrik som tar hand om allt när jag inte orkar. B...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur känner du mig?
 Kompis
 Släkt
 Forumvän
 Annan nära
 Bara kikar in

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards