Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Dahlberg - 25 mars 2009 14:05


I lördags sopade vi och grejade lite härutanför. Jesper var med och rätt som det var kom han och ville ha mat till fåglarna. Han hade hängt ett litet fågelhus i vår brevlåda och satt några grankvistar i (som legat o skräpat på tomten), så fåglarna skulle tro det var ett träd. Sött va!? Hur som helst så fick han lite rån att lägga i där.

Nu idag kom en kille som jobbar i föreningen där vi bor som vaktmästare, typ. Ha sa att "maten" lockar till sig råttor! En granne hade sett en utanför vid oss. Och tydligen är de inte små... Jag tog så klart bort den fina dekorationen. Känns konstigt att det stryker omkring stora råttor här och väntar på nåt gott! Vi bor ju inte på landet precis.

Av Dahlberg - 25 mars 2009 10:59


Jag har funderat många gånger att börja blogga, mest för att få utlopp för alla känslor och allt som bubblar upp inom mig. Men liksom inte kommit till skott, förrän nu då :-)

Det är ju lätt att skriva när man är glad, men svårare när det är tungt... Lyckligtvis mår jag bra nu. Trots allt... nästa vecka är det dax för datortomografi (skiktröntgen) igen, men fram tills svaret på det kommer får man försöka leva på och njuta. Och förhoppningsvis efteråt oxå! Det blir lite som att leva 3-månadersperioder.


Ikväll ska jag träffa mina gamla jobbarkompisar över en öl. Skoj, det var länge sedan vi sågs. Farmor får rycka in och ta med Jeppen till simskolan, idag är det klädsim. Lite synd att missa, men det blir väl fler gånger.

Jag tänkte att de får äta våfflor ikväll, det är ju Våffeldagen idag ;-)


Jag ligger här i soffan och lyssnar på musik och ser solen skina utanför. Ska nog gå ut och sätta mig på trappen och ringa mor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur känner du mig?
 Kompis
 Släkt
 Forumvän
 Annan nära
 Bara kikar in

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards