Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Dahlberg - 4 maj 2009 11:45

Idag tar jag ingen xeloda, det är min första uppehållsvecka nu :) De 2 veckorna som gått har funkat bra, inga biverkningar i sikte.

Jonna sa en sak igår vid frukosten; mamma varför är du så prickig i ansiktet på morgonen? Vaddå, undrade jag. Då sa hon att jag blev väl det av nån medicin men att jag brukar sminka över det. Då förstod jag att hon menade när jag åt Tyverb (en sorts cellgift) som gav utslag i ansiktet. Jag har lite kvar av dem, men svagt jag tänker knappt på det. Men tydligen ser hon det på mornarna ;) Hon är väldigt uppmärksam på mig, inte mycket som undgår henne, inte!


Jag skulle ha lunchat med Cissi idag, men känner mig trött så vi flyttar fram det till onsdag i stället. Undrar vad vi ska äta för gott?


Henrik börjar jobba sommartid nu och slutar en timme tidigare varje dag! Härligt!

Av Dahlberg - 4 maj 2009 11:33


Valborgsmässoafton kom Johan, Susanne, Ida och Anton hit. Vi gick tillsammans till brasan vid Hagalundsbacken, hembygdsgården. Det är en ganska liten tillställning med fika, korv och fiskdamm. Men i år var där mycket mer folk än det brukar, världens kö till fiskdammen. Det slutade med att våra barn blev utan så vi fick gå hem och äta godis. Men vi hade skoj ändå, kul med elden och att busa o leka runtomkring. Det är alltid några kompisar från dagis och skolan som de träffar. De var här till sent på kvällen, ända tills barnen var så trötta så de inte orkade längre.


Vi har handlat lite blommor och jag planterade i krukor, kul! Köpte nya sommarskor till barnen.

Jonna har haft så jobbigt med pollen, nu har vi provat en ny sort som eg. är från 12 år, men en sköterska rekommenderade den. Och den är mycket bättre, så skönt tycker vi!

Jag var med Jonna på fotbollsträningen i söndags. De har börjat med utomhusträning nu, det är mycket roligare att titta på, tycker jag. Jonna är riktigt duktig, inte rädd för bollen och så har hon ju en vinnarskalle (på gott och ont) Om 2 veckor är det dags för första matchen, s.k poolspel, det ska bli skoj!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur känner du mig?
 Kompis
 Släkt
 Forumvän
 Annan nära
 Bara kikar in

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards