Alla inlägg under april 2009

Av Dahlberg - 20 april 2009 16:03


Jag som skulle skriva varje dag... men det är inte så lätt alla gånger, ibland har man ju inget vettigt att skriva om. Eller har man nånsin det? ;)


Idag har jag varit på Saab för att byta till sommardäck. Jag ringde och kollade om jag skulle boka tid eller om det bara var att komma in. De hade en tid på torsdag, men sa att det var inte mycket folk alls på deras drop-in så hade jag möjlighet att komma idag så var det bra. Så det gjorde jag. Men det tog TID! Jag väntade i över en timme innan det blev min tur, inget kul att sitta där och häcka. Jag hade planer på att hinna med lite annat oxå innan jag hämtade barnen. Men medans jag satt där och väntade ringde båda två och ville följa med kompisar hem, och det fick de ju såklart. Så nu är jag hemma ensam. Ska nog dra iväg och kolla efter nya dynor och ev. nya trädgårdsmöbler oxå.


Ikväll spelar ÖSK, heja!!! 

Av Dahlberg - 18 april 2009 22:38



Jag blir irriterad över detta med kommentarer, tydligen måste man kryssa i för varje inlägg om att godkänna innan publicering... har väl lärt mig det nu. Men hur som helst; Tack för er omtanke!


Idag har vi haft det bra, Henrik har städat och rensat massor. Var till Atle med en hel del. Sen var vi och pantade burkar o flaskor som stått i förrådet länge, barnen fick dela på vinsten, det gillade de! När vi kom hem åkte de inlines och Henrik lagade sin goda chili con carne, mums! Under tiden satt jag i solen och njöt. Sen spelade vi "Junior Alias" och efter det var det filmdax :-)


Nu sover alla och jag sitter här och vill bara fortsätta leva. LÄÄÄNGE!!!

Av Dahlberg - 17 april 2009 16:30


Jaha, då är jag här igen. Med ännu en förbrukad livlina :-( Det var alltså inga goda besked jag fick av läkaren. Nu blir det byte av medicinering och jag påbörjar en ny behandling på måndag. Troligen mer biverkningar, men kanske den gör det den ska!


Jonna är sjuk, lite feber och ont i örat. Vi får se vad det blir av det. Jag hade båda barnen hemma idag, fast jag helst velat krupit ihop i ett hörn för mig själv. Men som jag anade, mår jag bättre nu och känner mig gladare. Har till och med putsat några fönster!


Längtar tills Henrik kommer hem, hoppas att han mår bra och orkar ta hand om lilla mig.

Av Dahlberg - 14 april 2009 20:44



Idag skulle jag till tandläkaren, men det var nån som kommit in akut och det drog ut på tiden så jag fick boka en ny tid. Men sedan träffade jag Helena och vi åt lunch på Gröna grodan, det var såå gott! Och mysigt att sitta där länge och äta och prata!

Av Dahlberg - 14 april 2009 16:44


Jag är orolig inför läkarbesöket på torsdag, vill inte ha dåliga besked! Men eftersom jag varit förkyld så länge, hostat mycket och även senaste veckan haft ont i revbenen så känns det inget vidare. Känner ju av astman mer än "normalt" oxå... påminner lite om förra våren när helvetet bröt ut! Det är så jobbigt för jag vill att alla speciella tillfällen ska vara så bra, eftersom det kanske är sista gången. Sista påsken, sista semestern...

Ju närmre tiden för läk.besöket kommer desto sämre mår jag, och denna gången är det värre än det brukar. Det tar på psyket och jag har svårt att vara glad. Samtidigt som jag känner att Men hallå! Jag lever ju och mår förhållandevis bra! Det är en balansgång som är svår att hantera emellanåt. Men det är på den gången vi vandrar nu, det är liksom inget att välja på.

Hjälp mig att klara av det här! 

Av Dahlberg - 13 april 2009 11:11

Idag bjöd vi hem våra mammor, de kom på en fika på förmiddagen. Farmor hade med sig Lizette och vi stängde grinden och "plomberade" de vägar som hon kunde smita ut igenom. Sen var det fritt fram för henne att härja på vår innergård ;-)

Sedan åt vi mat oxå, kul att bjuda dem annars är det ju mest tvärtom.

Det var så varmt och skönt så vi satt ute i flera timmar! Och jag hade Lizzie i min famn och i knät... så har jag inte gosat med nåt djur på många år. Mysigt!

Det kliade lite i ögonen senare på kvällen, men blir det inte värre så funkar det.

Av Dahlberg - 11 april 2009 11:01

Påskafton och fint väder, härligt! Jonna vill inte gå ut och påska, men hon följde med Jesper en stund och sen gick jag en sväng med honom. Han var så söt som påskgubbe!


På eftermiddagen åkte vi till farmor och då fick vi träffa Lizette, vovven! Åh, vad mysig hon är... det gick ganska bra för mig, kände bara lite astma. Så det finns hopp! Barnen verkar tåla henne och de lekte med henne precis hela tiden! Utom när vi åt påskmaten förstås.


På kvällen var barnen ute och lekte med några kompisar, jag fick hämta hem dem när det blev mörkt ute. Kul att de är ute och leker nu!


Av Dahlberg - 9 april 2009 20:39


Henrik har halsböld, inte konstigt att han har varit så dålig! Men nu har han fått antibiotika så det borde vända snart!

Jag var med barnen och storhandlade inför påsken, vi köpte även lite pyssel på Panduro :-) Vi kom hem sent, och jag hade lovat barnen fiskburgare så det var bara att sätta igång! Sen mat men gott var det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur känner du mig?
 Kompis
 Släkt
 Forumvän
 Annan nära
 Bara kikar in

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards